23 dagar kvar

Fast jag har ingen som helst julkänsla. Har inte haft det på åratal. 

Gick ju gaaanska hyfsat o rida ut idag. Var bara tvungen o springa runt o fota innan jag red iväg. Hihi. Sprang runt som en yster fölunge o knäppte galna bilder. Har märkt två saker; det tar ett tag innan jag blir varm i kläderna och fotar lite mer..hrm.. mot det konstnärliga. Även fast det finns betydligt bättre fotgrafer :P Men men. Sen tycker jag att det inte ställer in skärpan bra. Alltså kameran. Har den på auto. Om man ska ta mot solen blir det helknäpp och vill ta ett kort med total oskärpa. Börjar den bli helknäpp, eller är det bara mot solljuset? :S
När det var klart var det på med sadeln etc etc. Slänge på gummibandet runt halsen. Lika bra o ha det med sig. Red till ett av mina favoritfält som har DJUPSNÖ! Mohahaha. Brukar säga att man kan se djävulshornen sticka ut på Mika ibland, men vid såna tillfällen växer mina ut! :D Haha! Nej men det är så UNDERBART bra OCH roligt att rida i djupsnö. Travade en bra bit i kanten. Vidare till nästa fält med mer djupsnö. Hihi :thumbup:
Hittade nästa fält med djupsnö, fick bli lite galopp i den snön. Vidare över vägen och ner till en gräsväg som jag vet att dem inte plogar. Slängde på gummibandet på henne innan det bar iväg. Fanns bra med djupsnö på sina ställen längst vägen och där skulle vi galoppera. Blev bara två intervaller :( Men vägen jag tänkte galoppera på var blankis, så det fick vara. Ner och galoppera tillbaka samma väg, geeeenom snön :) Tänka sig va kul det är med snö. Blir som en liten barnunge. Fast det är jag ju typ hela tiden ändå ;P
Tillbaka till hur Babsen skötte sig. Kunde lägga på skänkeln så att hon sänkte sig fram. Jag vet att dem inte går i form bara för att dem kröker på nacken, eller behöver inte göra det. Men jag trivs bättre med att hon istället blir lång och låg = tung i handen istället för att hon är hispig och spänner upp sig. Hon blev liite tung av gummibandet. Försökte med halvhalter att få henne att samla upp och ihop sig. Gick la sådär. Flyttade lite sidvärts innan vi kom fram till sista fältet med djupsnö. Bättre ställd i nacken nu. Sen var det SCVHUNG i steget i snön. Det är så WOW lix. Man får en sån maffig och häftig känsla. Hon krökte mer på nacken på sista travsträckan hem. La till skänkeln - "okej då matte, jag lägger mig här med huvudet". Utan gummiband den sträckan också. Men lite tung. Jaja, lite bättre än igår.
Tyvärr har jag ju INGA ridbilder varken från förra vintern eller hitills i år. Får verkligen bli bättring på det. Men jag har ju ingen som kan ta kort! när jag rider. Eller jo, Norpan kan, men hon går i skolan o har aldrig tid och så tror jag att hon skulle frysa ihjäl efter bara 5 min. Tönt :P Jaja, det får lösa sig.

Oredigerade bilder från idag. Fler kommer upp på Pixbox inom kort. (sista bilden flummade jag ut på och började leka med snön)




Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har fått nackspärr :(

2010-12-02 @ 13:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare