Falling a thousand feet per second

Ännu en vecka som lider mot sitt slut.
Konstigt nog har ryggen inte varit så farlig i veckan. Undantag från i tisdags! Hemsk smärta på hög nivå. Fick lägga mig ner i typ 45 min efter jag varit i stallet. Drog ända ner i fötterna. Ush. Smärta till tårrar, ja då är det verkligen illa.
Men sen, näh, inte så farligt. Men däremot har jag haft mer ont i nacken... Ja det är väl som dem säger - man kan inte ha ont på två ställen samtidigt (klart man kan, men hjärnan kan väl bara koncentrera sig på ett ställe?)

Lektionen i torsdags gick också hyfsat. Koncentrerade oss lite mer på att få henne att verkligen söka sig till bettet, arbeta med rätt muskler. Inte lätt för mig som har ett rejält kontrollbehov. Jo då, jag och min vänsterhand kommer inte riktigt överens. Går på automatik. :blush: Fick verkligen ner min andhämtning långt ner i magen. Första gången jag kände det = cooooolt!! :cool: 
Man blir så ARG samtidigt. År med andra tränare som bara lullat runt med olika övningar o sånt och sen aldrig brytt sig om mig och vad jag gör. Aldrig förklarat varför man gör något, eller hur dem ska arbeta osv. Så jävla tråkigt! Man fattar ju saker på ett bättre sätt nu. Förståelse kanske är rätt ord? Jag förstår att om jag gör si gör hon så osv. Det ligger en tanke bakom varje handling. :)
I fredags började jag ändå med att vara stilla med handen och hon sökte ändå lite efter den, men sen ramlade jag tillbaka i gamla spår. Jaja, jag är iaf MEDVETEN om det :thumbup:
Igår, tja kunde väl inte förvänta mig så mycket av årets första start. Startade 18.30 (jo det är sant) så vi hann bli ganmska seega. Knoppade 15 knoppar vid 16-tiden (alladeles för många!) nej, båda har betydligt mer el på morgonen. Då är jag ett monster och Mika också. That's it.
Dog inne på banan, även ute på framridningen. Men jag hade inte så höga förhoppningar heller. Den första starten är ju bara en koll på vart man är nu. Och det ironiska är att jag och Mika är alltid på väg någonstans. Haha, vi är alltid i en vågskål :P Men det är ju bra att det finns något att träna vidare på. Bra för mig som vill så mycket.

Ush, måndag imorgon. Mer beslut. Sen finns det en liten logga i mitt huvud som lyder "Det löser sig". Det gör det alltid. Bara andas och ta det lugnt. Hmpf.


Kommentarer
Postat av: Yvonne Jonsson

Mycket bra tankar!!kram och du det löser sig ;)

2011-04-03 @ 20:10:25
URL: http://www.dalabergsgard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare