Hey you

Har tänkt mycket på det här med hästens rygg. 
Själv har jag ju det problemet med Mika att hon är nedsjunken vid manken. Hemskt fult och ser inte roligt ut alls.
Har varit noga med att granska andra hästar och just deras ryggar. På MÅNGA hästar har jag sett att dem är väldigt nersjunkna vid just manken. Har varit och kollat på ridskolehästar och deras ryggar ser verkligen inte roliga ut! :( och jag som tycker att Mika ser gräslig ut, men inget jämfört med dessa.

Då är den stora frågan - VARFÖR BLIR DET SÅHÄR?
Har egna tankar ang. detta, men vill höra fler åsikter och tankar.

Sen har jag sett tävlingshästar som också är väldigt nedsjunkna vid manken.
Borde inte dessa arbeta optimalt med ryggen?
Borde inte ryttare som rider höga klasser ha råd med sadlar som passar hästen?
Blir så förvirrad.

Mika var fin i ryggen när jag köpte henne, men sen har det varit flertalet resor med sadlar, ner i hull och upp i hull. Nu ser hon inte smickrande ut. Är inte bekväm att rida barbacka på pga att hon har en relativt "spetsig" rygg.
Liksom SKA det "bara" hjälpa med att ha en välanpassad sadel och få henne att arbeta med ryggen?


Kommentarer
Postat av: eleine

Om du kollar på alla som rider på hög nivå, t ex Ludger och Svante. Om du ser noga så ser man att de rider alla sina hästar på samma sadel, just för att de föredrar att rida i en speciell sadel. Självklart så rider de ju med andra sadlar om den inte skulle passa hästen över huvudtaget. Men oftast så har de bara en :)

2011-04-14 @ 10:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare