Higher

Pigg ponny idag! Första gången på nästan en vecka!
Har faktiskt varit orolig om det var något allvarligt.
Värme, päls etc o sånt som spelar in.
Klippte henne faktiskt i torsdags... Hade lika mycket päls nu som i vintras = inte bra. Kanske skulle hlavklippa henne i vinter istället? För o se om sommarpälsen kommer som vanligt då. Jaja, får se.
Men hade Gabriella där igår, som påminde mig om grunderna - igen. Lätt för mig att glömma det.:blush:
Det var inget allvarligt med henne. Inget specifikt att ta på heller.  Lite stle när vi longerade i vänster varv, men hon såg inget vid ridning.
Så jag har bestämt mig för att ta en tävlingspaus under maj månad. Stressa inte. Ta det lugnt. Back to basic! Båda behöver det. Självklart ska jag träna på, men växla ner en gång till - känner på mig att det kan bli bra. Inte jaga på henne och pressa fram en form som hon inte klarar av - inte pilla med handen. Rida här och nu. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare