It's the only way

Ja vilken rejäl vårdag.
Jisses! :)
Upp tidigt imorse och iväg till stallet. När jag red iväg vid tio i tio var det redan ljummet o GÖTT ute :) Red en runda i skogen - härligt. Tog lite dressyr på hemväg. Red väldigt mycket lätt pga ryggen. Kände av den redan innan ridning. Men blev lite bättre när jag fick rida lätt. Ja jag gör det inte särskilt lätt för mig att få ner henne i form.
Sen tog jag några språng över lite stockar - kul! Sista språnget blev bra. :blush:
Ja sen skulle dem lunta i hagarna, eh.. Jaha. Kände att det inte riktigt var min dag o göra det. Inte rätt kläder :P Tog tag i att putsa träns, grimma och skor istället. Sen blev det några minuters solande också. Försökte slappna av o bara vara - inte det lättaste kan jag tala om!
Pytte fick vara utan täcke idag (ja från halv ett till 6) och hon var så duktig och hade inte rullat sig. Tycker hon har hållt sig helt OK i vikt nu de senaste dagarna också (ja det lär jag säkert få äta upp...) Inte svällt så mycket i buken. Hon får max vara ute 6 timmar om dagen nu. Har TVÅ skäl till varför nu - dels för att hålla henne nere i hull och dels för att hon blir så jävla trött så fort det blir varmt. Hon pallar helt enkelt inte att gå ute från halv nio till 5-6 på kvällen (och det får hon INTE heller)

Igår kände jag verkligen av att kroppen kan vara trött. Kändes att jag ridit med sätet några dagar, för ryggen var trött och likaså benen. Blev lite halvslött och mer driv med skänkel och sporren. Släppte inte rörelsen i ryggen heller. Kände också att jag totalt glömt bort axlarna, fokuserar sjukt mycket på ryggen nuförtiden - konstigt?

USH - imorgon är det måndag igen :( Tycker inte om veckorna längre, för då vet jag att man måste ta tag i saker och ting. Blä. Har verkligen tappat suget och motivationen. För vissa saker iaf. Helvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare