I feel that when I'm with you, It's alright

Klockan är 21.52. Det är mörkt ute. Gatubelysningen är tänd. Månen lyser bakom molen som blåser förbi.
Känns som höst.
Det är väl höst?
Shit.
För 7 veckor sen var det midsommarafton!!!
SHIT!
Tiden bara försvinner.

Skönt att slippa tänka.

Har hittat tillbaka lite i mitt skrivande nu. Häromdagen var jag i mitt ESSE!

I tisdags kom Gabriella! Ville bara hitta tillbaka till rätt spår igen. Nu ska jag fan skärpa mig. Följa det här till punkt och pricka. Varje dag. Det får inte bli värre. Det måste bli bättre. Har sagt till mig själv att jag ska köra det här i en månad. Sen bestämma mig hur jag ska fortsätta.
Måste hitta min egen väg i detta.
Måste hitta min grund.
Måste ha det som är bäst för oss.

Kände igenom henne under uteritten i onsdags. Galoppen var verkligen finfin. Wow liksom.
Igår var det programridning.
LB:2.
Kändes som att rida in på en maffig arena. Coolt. Hon kändes inte ärligt fram på framridningen. Men helt okej (ja lite mer än ok) när vi red in på banan. Var ändå liiite framåt. Dog inte iaf.
Kylig höstluft är det bästa som finns :)
Kände mig förvånansvärt lugn när jag red. Försökte via skänklar få henne i form (men det är en enorm vågskål vi är i nu - måste som sagt befästa det här) 64%. Såklart godkänt :)
Nu kan vi ju rida lång bana. Härligt. Var roligare att rida lång bana. Allt tog lite längre tid och man hann tänka igenom mer. Filmen kommer när jag har tid.

Imorgon är det NF Riks i Björbäck. Hästen är tvättad, sakerna packade och Emelie laddad. Ingen sovmorgon, nej, men på söndag? Borde verkligen sova snart. Men får väl ta en powernap i bilen istället. Allt jag orkar skriva nu. Det viktigaste som hänt.
Annars är det flumm, äppelte, knäckebröd som håller mig igång under dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare