All I have

Orkar inte ta dag-för-dag, så jag kör några på raken istället :P


Presentation av mig själv
Men denna har jag redan gjort en gång. Jaja, ni som känner mig vet väl en del, orka ta upp, fråga istället :P

Presentation av mina hästar
Se nedan.

Min första häst
Mika är en mörkbrun NF ponny på 139,4 cm och född 1994 i Skåne. Den underbaraste varelsen som finns. Kanske inte en utpräglad tävlingsmaskin, men hon KAN. Bara att hon kanske inte alltid visar det på just tävling. Men hon tycker livet är härligt så länge som mat är inblandat. Har ett trevlig steg och tycker det är kul att hoppa och rida fort i terrängen. En riktig allroundponny. Hon har ett fantastiskt psyke som många inte är sena att påpeka, kanske till och med avundsjuka på? Alltså historien om hur hon blev min är oändligt lång och jag känner inte för att dra upp den, men den finns nedskriven. I början var hon ganska svår och jävlig, men jag tror mycket på NH och tog hjälp av Silvio Wirth och min hovslagare (som också håller på med NH). Tricket var bara tid och att lära känna varandra. Såklart att det var MYCKET tårar och skrik de första åren. Jag brukar kalla Mika som "försökshästen", eftersom hon fått utstå mycket, byte av tränare och träningsstilar. Stackare. Men hon har stått ut. Hon står fortfarande ut. Men vi har nått oändligt långt från första gången jag höll i grimskaftet en augustidag 2004.

Det här Äter mina hästar
5½ kg hö, 6 dl mustang müsli, 1 dl miner, 1 dl B-vit. och 2 dl betfor  

Det här har jag med mig på tävling
Kavaj, skjortbröst, platstrong plus nål, stövlar, sporrar, hårnät, klädrulle, tävlingsmapp med licenser och pass, ev. extra par ridbyxor, hjälm. Träns, sadel (Mika åker alltid med sadel), transportskydd (åker med), nummerlapp, hink med betfor + vatten, morötter, hö, spö, handskar, ridtäcke, transporttäcke, gummiband.. hrm, har jag glömt något? säkert!

Mitt mål med ridningen
Rida SM? :thumbup:

Min bakrund
Började rida när jag var 10, fick hyra Mika när jag var 14, köpte henne när jag var 15. Började tävla sent, som 17 åring.

Min största rädsla
Att misslyckas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare