Follow Me


Kom på en rolig sak med Mika. Hon har ju stundtals slutat skumma i munnen vid ridning. Något jag tycker är ett tecken på välbefinnande och jag vill att "mina" hästar ska skumma. Hrm, jo iaf så har jag dragit slutsatsen att hon skummar endast numera när man RIDER HENNE RÄTT. Smart ponny det där :P Nej men rider man henne med tanke på bakdelen före huvudet skummar hon glatt. Halvhalter, skänkelvikningar, öppnor, övergångar och tempoväxlingar. Ibland kan jag vara lite "stressad" och vill bara "visa upp henne" och då kommer gärna händerna i obalans och börjar plocka..:blush: Och då tänker hon inte skumma och vara tillfreds, nej då knäpper hon nästan bara av i nacken och går där. Tja, hon är inte dum.



Hatar eftermiddagarna här hemma. Det värsta som finns. Ush. Jag vill bara åka hem... Allt var så bra hemma. Okej, var väl motgångar där också, men har varit totalt katastrof sen vi flyttade. Man förknippar allt ont med den här lägenheten. Ush. Man vill inte vara hemme. Ute och borta så mycket det bara går. Man är rastlös och klättrar på väggarna. Och jag tänker inte sitta här en sommar till. Hatar det. Varmt och jävligt. Fy fan. Då bor jag hellre i tält. SNÄLLA - give me some happening.. ;(



Haha, börjar bli trött på vissa. Annika började prata häromdagen att hon kanske kunde köra in Älgen. Haha, ah så att du slipper sälja henne ja. Vad folk kan gripa efter halmstrån alltså. Föl, köra in. Jomen tjena. Tur att min häst håller för att rida, tränas och tävlas. Pilutta dej va! :P va elak jag var nu va? Men det får jag vara. Otacksamhet är något som får :thumbdown: hos mig. BIG TIME. Hon tog inte ens tillvara på det jag försökte hjälpa henne och hennes ÄLG med under 2009. Nej, ush, blir bara SÅ förbannad när jag tänker på det!



Man får inget tillbaka. Är så trött på det.
Och hoppas man på något, ja då går det åt helvete. Jag ger upp. Jag tänker inte hoppas mer. Jag lägger ner.

 


Kommentarer
Postat av: norpan

mininorpan, man ska inte hjälpa folk som inte tillhör ens family, man blir utnyttjad. ska vi dricka cider snart?

2011-02-14 @ 14:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare