Revolution

GHS var bra och roligt! :D Åkte ju ett gäng från stallet, så det blev trevlig stämning. Vi hade olika platser, men alla satt vid Helens platser :P Jamen det var ju inga som satt där - hihi. Ja Jeanette glömde sina biljetter, men det löste sig och hon fick lösa nya, jaja, alltid är det något. Såg först 1.35 hoppningen, sen MAT, donken (ingen direkt favorit men ibland måste man). Sen 1.40 hoppningen, såg till Roffe, sen skulle jag minsann springa på mässan. Clinicen skulle börja 15.40. Det tar ju sin lilla tid o gå på mässan.
Köpte inte så mycket faktiskt, höll mig bra under budget. Hittade ett swarowskipannband, från Varbergs Ridsport av alla ställen. HAHA! Men dem var 100:- billigare än vanligt, så då måste man slå till. Köpte stora stenar, men tog kvitto så jag kunde byta, om jag vill...:blush: Sen köpte jag tre uppsättningar (!!) lindor :love: och en polotröja från BoT - får se om det fungerar mot nacken. 
Clinicen för Andreas Helgstrand var bra. Han sa mycket bra saker och hästarna har red var underbara! Särskilt det sista stoet (7 åring). När han bad om ökning så blev det minsann ökning, och samlingen sen!! Alltså man såg hur hästen satte sig på bakbenen!!!! JAG VILL OCKSÅ HAAAAA!!! MUMS. Han sa att när man tar tillbaka ska dem jobba mer med bakbenen, inte stanna upp. Sen var det mycket han sa som Yvonne redan pratat om. Att dem ska svara fram och tillbaka. Ta stöd i bettet (något jag jobbat ordentligt på i veckan). Alltså allt handlar ju typ om att dem ska vara framme för skänkeln. Fram, fram, fram! 
Blev sjukt inspirerad. Köpte vita lindor som vi får prova. Hihi, bara dressyrsadeln som saknas nu ;) 
Sen ville resten gå på mässan så jag fick hänga på. Hittade ett par ännu billigare lindor, sparng tillbaka till utlänningarna som sålt lindorna till mig, men jag fick inte tillbaka pengarna, utan skulle då få byta till något annat, nej men jag vill bara ha pengar! Typ peka finger åt dem och tillbaka till Börjes. Men Maria hittade ett schabrak som jag bytte in till lindorna, sen spran jag glatt till Börjes och köpte vita och vinröda lindor. Wiiee. Sparade jag 100 spänn :) Ville också köpa massa fina schabrak, men det är osäkert nu med sadlar så jag lät bli. Kliade lite i fingrarna. TÅLAMOD.
Hittade dock inga damasker, men jag fick ju marinblå, vita o röda lindor. Så nu kan jag matcha lite mer.
Så det var en bra dag på Scandinavium. Vill också rida därinne... Håll tummarna? Hihi.

Ja sen lite annat också.
Har varit en hektiskt vecka, men skönt o vara på språng.
Var i H-stad i tisdags. Otopedspec. Blev lite skeptisk. Han var lite egen, men skulle skicka remiss till MR för både nacke o rygg. Sen trodde han att något kanske var avslitet i nacken, för jag hade inte superbra känsel i fingrarna...
Bra besked från berget också. WIE :D
Ja just det, jag fick jobbet på Varbergs Bostad. Wie :)
Känns som att lite bitar faller på plats nu. Som att man kan planera lite mer ang hästar o sånt. Gött.
Kanske kan få lite mer medvind i år? Kanske till och med är MITT år i år? :P
Har varit ganska mycket motgångar ett bra tag nu, men det vänder väl förhoppningsvis. Hoppas verkligen på det.
Hoppas på mycket nu!!

HADÉ!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare