This is how it feels



En perfekt dag i stallet

Perfekt? Ingen aning :P

Min utrustning
Hjälm, jodhpurskor med stålhätta, svarta shortchaps (bara på typ programridning och CR), Ridstövlar, hjälm, spön, väst vid ex terräng och ev ridning av andra hästar. Öh...massa ridbyxor och ridtröjor. Kavaj, massvis med struuumpor :P Har mer, men orka :P

Hästbloggar jag läser
Vänners bloggar (mkt häst :P) o Dr.mupparna

Hästens utrustning
Hoppsadel, två achen och ett pullarträns. Sen- och kotskydd vid uteritt och hoppning, damasker vid dressyr och uteritt, lindor vid dressyrträning. Fårskinnspad under sadeln + ännu en pad vid manken för att lyfta upp. Massor av schabrak, två öronkappor, 15-tal täcken... Orka mer :P:P

Om jag skulle vara tvungen att byta häst med nån skulle jag välja?
 Ninja? Casall? Haha :P vet faktiskt inte. Beror väl på vad jag vill ha för dagen...

Min drömhäst
En häst runt 162-163 cm i mkh. Runda och bäriga gångarter, lätt för samling? Hoppar lätt från backen med kattlika språng, rundad rygg så att det kittlas i magen. Färg? Spela roll :) Sen har jag en förkärlek för skäckar, men en brun häst med bläs och fyra vita strumpor hade inte varit dåligt =) Sen måste den SJÄLVKLART vara snygg, alltså tilltala mig. Tittar mycket på huvudet. Ska vara fint och ädelt.  (En Smedhults Äss i storhäst format hade inte varit fel! :D)


Mina drömmar
Drömmar är bra och jag är bra på att drömma..:blush: Tja, egen gård hade inte varit fel. Typ 4-5 boxar, helt efter mitt tycke och stil. Jobba som fotograf :) Författare. Sen vore det väl kul om kroppen orkade att kunna göra något mer än hästarna som hobby. All vill väl rida OS i dressyr eller fälttävlan??? :D Åka till Norge.. Australien hade varit häftigt. Ooooo åka till en ranch i USA :P Har massoooooor!

Min Önskelista
Nya chaps, dressyrsadel, correction pad, JW bling-bling ridhjälm, KL jacka, ett par till ridstövlar, ett till träns, swarowskipannband... Ny transport, egen bil... Ska jag fortsätta? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare