Trouble

Snabb sammanfattning vad som händer.
Hrm. Fortfarande stora problem med ryggen. Röntgen visade ingenting. Inget alls! Samtidigt hade det känts skönt om det hade varit något snett eller något, så hade väl en kiropraktor kunnat knacka till så var allt löst. Men näääh, sån tur har aldrig jag.
Jag hukar lite när jag rider (eller kanske mer än lite) Pga hoppsadeln? Alltså eftersom den är lite flatback hamnar jag ju i ett läge som inte är direkt optimalt. Kände inte någon direkt smärta förra veckan när jag ridit Affe (i dressyrsadeln). Okej, jag rider ju väldigt mycket dressyr... Har pendlat fram och tillbaka med mitt bäcken nu jag rider. För att på så sätt hitta mitt optimalläge med sittbenen. Fungerar. Kommer på mig själv hela tiden. Vill gärna kuta med ryggen och sitta på svansen :P
Jag red i min sadel i fredags och försökte verkligen inte sitta ner, men efteråt kunde jag knappt gå :( Inte värt det. Då rider jag hellre barbacka och får lite ont.. pest eller kolera - bara o välja...
Har funderat på o investera i en dressyrsadel, men dem är dyra. Sen pratade jag med någon gubbe på Whiplashförbundet och han sa att det här med ryggen hörde ihop med nacken. Men läkaren sa att jag bara var överrörlig. Har haft mer besvär med nacken också. Yrsel och illamående. Alltså just nu är allt väldigt osäkert. Om man ska på utredning för nacken och ryggen? Vad händer med jobbet? Vad HÄNDER?

Idag red jag barbacka (jag tänker inte rida med sadeln innan jag vet mer om vad som händer). Hon var ganska laddad. Red lite på grusvägen bortanför skogen. Gjorde lite sidvärts och lekte med vattenskålen i bäckenet. Ohja, visste ni inte att man har en vattenskål där?! :P Kände att jag försökte svanka lite mer idag, kändes som att jag satt väldigt framåtlutad. Hon var väldigt studsig och hittade en nedfallen gren som hon laddade som FAN för. Jävlar. Kvickt språng flera meter framör. Haha. Man kan inte mer än älska henne när hon är på sånt humör.  Red lite i skogen runt träden sen. Ganska laddad där också, hoppade över nedfallet träd där. Kvicka härliga språng så det kittlar i magen. Hon kan. Tro inget annat.

Har sett hela två säsonger av heartland på youtube nu. Riktigt bra. Mysig. Hihi. Kan äntligen ladda ner säsong tre nu iaf. Nu ska jag fortsätta titta. Har ändå lite planerat för februari - känns bra. Man kan inte sluta leva. men om någon vill ge mig pengar tackar jag inte nej. Eller typ låna transporten, vill att jag fotar, köpa schabrak, bokhylla eller böcker - ja bara säg till. Ja och balklänning och studentklänning också. KOM O KÖP!


Kommentarer
Postat av: norpan

GÅ TILL MÅRTENSON FÖR FAEN!!!!!!

2011-02-09 @ 13:22:48
Postat av: A M A N D A

Hej! :D Hur mår du? :D

Skicka gärna in en bild på dig & din häst till våran Hot or Not! :) Skicka din bild till: [email protected]

2011-02-11 @ 18:57:06
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin bogg kolla in på vår blogg och lämna en kommentar :D

2011-02-11 @ 22:08:30
URL: http://denanflickorna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare