When it all falls apart

Nej, man kanske skulle packa väskorna o flytta till annan ort?
Hade varit väldigt spännande faktiskt. Är trött på den här stan och allt annat också. Folk. Bara så trött. Vissa dagar är man lite väl låg kan jag tycka. Suck. Vädret är grått och trist. Det är kallt ute. Allt är bara så jävla piss.
Muntergök nummer ett va? Hade en period i höstas (ja EN vecka:P) då humöret verkligen var på topp. Fullt med adrenalin i kroppen. Inget som kunde göra mig besviken. Ja allt skulle lösa sig. En atombomb hade inte varit några problem, lika glad ändå. Hrm. Jomen tjena på en fredá lix.

Denna vecka har jag fokuserat på mycket framåtanda med Mika. Tempot har varit lite högre än vårt vanliga "lullande". Hon ska svara fram för skänkeln och ta stöd i bettet. Har försökt med att vara lite mer explosiv. Typ tryck till sen slappna av. Lite mer krut lix. Emellanåt har hon gått riktigt fint framåt och tagit stöd, idag kände jag till och med lite tryck framåt i bettet. Idag kändes hon även fin i slutet på min runda i skänkelvikningarna. Har tränat på att fånga upp energin sidvärts i yttertygeln. Hon ska framåt men ändå tvära, inte bara tvära, utan FRAM. Så idag flöt hon fint åt sidorna på hemväg.
Har bara ridit barbacka också. Förutom idag. Sadel och hoppläder. Ingen djup sits utan betydligt mer fram (kan inverka liite mer på framåtandan nät jag rider med sadeln eftersom jag slipper skumpa runt). Mycket lättridning och stå i galoppen.
In med svansen och nästa kuta/krypa ihop på henne. Kändes inte så fasligt farligt i ryggen efteråt. Men jag vill ju ändå kunna sitta i lite djupare sits med mer inverkan från ben och säte. Dressyrsadel JA TACK.
Har hoppat ganska friskt i veckan. Fast mer "ett skutt där och ett annat där". Tar något språng när jag är ute, vilka hon bjuder fint på. Tror mycket på att hitta hennes framåtanda via terränghinder.
Sen bör jag verkligen jobba mer med hennes skritt. Jobbar inte alls mycket med hennes skritt. Jag tycker den är långsam och blä. Hon vill inte ta lika mycket stöd där som i traven och galoppen.

Får hoppas att morgondagen bjuder på bättre humör. Är inte alls rolig när jag är så här låg och vrång. Blääää. Får väl kolla på någon barnfilm o psyka mig själv ännu mer. Yeah va bra jag mår.


You're the air I'm breathing


Kommentarer
Postat av: norpan

nu får jag fan bli frisk så vi kan gå ut snart och göra stan. fattaru mininorp??????????

2011-02-27 @ 21:12:11
Postat av: Carolina

Vart vill du flytta då? ;)

2011-02-28 @ 18:38:42
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare