1/1 2011

WOW!

Året 2011 påbörjades i BRA anda kan jag ju bara säga!
Ryttaråret 2011 kunde inte ha börjat bättre :D

Har varit grymt trött idag, somnade framför TVn innan. Känner mig så himla duktig när man ser andra småglin på stan som är fulla som kastruller, lix vaafaaann? Löjligt. Sen är fyrverkerierna i Varberg bäst (var inte på plats i varberg därför tycker jag detta). inget slår dem. I år blir det till o vara i Varberg o kolla.

Jaja, skit i dem nu.
Pga halkan valde jag fälten idag. Hon kändes pigg och framåt, men på ett bra sätt. Traven var verkligen skumpig och hon travade glatt på framåt. Satt där och skumpade som en galning - haha :P
Gjorde sen lite volter hit och dit och hon följde fint. Tjafsade inte så mycket med henne i munnen, men hjälpte till med ledande tygeltag. Alltså hon kändes fin här också. Var pigg och glad, men inte sådär galet pigg så att jag fick sitta och hålla emot hela tiden, utan den här energin gick att omvandla. Helt underbart! Hon bjöd framåt av sig själv och då kom mycket automatiskt. Tog galoppen ganska tidigt och WOW. Kände redan här att någon grymt var på G. Det var tryck i galoppen, det var framåtanda, det var scvhung. Det var ännu mera WOW. :D
Gjorde sen lite övergångar på serpentiner. Skritt och trav. Ledande tygeltag. Lite skänkelvikning, tog inte i så mycket, bara så att hon flyttade sig för skänkeln.
Skrittade en bit sen
Tog sen skönkelvikning åt höger och vänster neråt och fattade ny galopp efter varje förflyttning. BRA galopp! Alltså det har inte hänt så många gånger att jag känt sånt tryck i galoppen. Var nästan som att rida Affe. Den var stor och kraftfull.
Tog sen serpentiner upp, trav och skritt igen.
Alltså jag fick säkert inte med mig bogarna tillräckligt och säkert inte bakdelen, men ibland kan jag bjuda på det. Ibland :P
Sen tog jag lite avsliutande galopp, för jag ville ha mer av den här underbara gångarten. Tog på en stor volt. Vänstergaloppen var UNDERBAR :thumbup: Det var tryck framåt och jag bara satt och åkte med. Behövde inte driva ett dugg. Hur underbart är inte det då? Bara visade vägen med handen och försökte få in bogen lite halvhjöärtat (ville inte förstöra detta underbara)
Alltså året kunde väl inte ha börjat bättre?
Att man får ta med sig något sånt här in på det nya året är fantastiskt. Jag kan bara beskriva det som underbart och fantastiskt, därför måste jag dokumentera det så jag kommer ihåg känslan, men den sitter nog i ett tag! :)
Min underbara ponny slutar verkligen ALDRIG att förvåna och överraska.
Underbara, underbara solstråle.

Klippte henne BTW häromdagen, så nu är hon riktig nakenfis, men grymt snygg. Missade några linjer, men vafan, skitsamma. Hon var jätteduktig och ställde sig inte en enda gång. Duktig ponnii.


Nu ska jag titta på Mamma Mia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare