Let go

Jag känner nog mer än jag tror.

Har kämpat med ryggen vid ridningen ett tag nu. Har börjat få ont även när jag rider barbacka. Alltså det är inte bra. Är riktigt alarmerande! Försöker analyser och tänka tillbaka hur/varför/när det började. Om jag tänker för mycket när jag rider? Hur jag ska rida, hållningen osv. Men.. nje. Eller om jag kutar med ryggen (istället för att svanka) och sitter med på fettet :P och också svanskotan. För det är långt ner i svanskotan jag får ont, inte så långt upp i ryggen. Vafan ;(
Red i dressyrsadel i onsdags på Affe. Kände inte av det lika mycket, men kände ändå av det. Red med min egen hoppsadel på Mika igår. Och det kändes. Sen var det nästan ovant att sitta i en hoppsadel. Nu vill man komma ner i sadeln och komma intill med skänkeln. Man vill ha ett djupt skuret säte. Hoppsadeln är ju ganska flatback. Red mestadels utan stigbyglar också. Man vänjer sig fort. Kände att jag har en tendens att spänna ryggen lite (för att avlasta smärtan). Kan dock inte komma undan med detta på Affe, för han har så stora gångarter, så om jag spänner mig studsar jag ur sadeln :P Man är tvingad att verkligen följa med!!
Har verkligen samlat på mig en hop med kroppsliga problem. :(
Men jag ska kolla upp ryggen. Om det kan vara någon disk som ligger i kläm, eller om man är sned. För att utesluta om inte annars.

Red i ridhuset igår. Underlaget är inte på min sida längre. Red mycket lösgörande - öppnor, skänkelvikningar (flyter på kanon nu!), träna lite för sluta, fram-och bakdelsvändingar. Hon samlade ihop sig fint baktill och gick inte alls mycket bakom lod. Tack gode gud för speglar! :)

Blöev tvingad av den där coachen man har att gå ner till AF på tisdag. Men jag vill inte söka! Hon bara "men vad har du annars då???" ögontjänare och feg som jag är försökte jag smeka medhårs, bara för o göra henne nöjd. ush. Måste därifrån. Snälla låt mig ha lite flyt nu. Har varit mycket i hjärnan nu. Visst, pengar finns inte, men snälla - låt mig ha lite tur och medvind!

Var på bibblan innan. Gött. Satt o läste ridsport i en evighet.
Lånade sen massa böcker.
Blir till o läsa :)
Snart är det träningsstart!!!!!!!!!!!
LÄNGTAR :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare