And the beauty you have now is brighter than before

Frågade mig själv igår - vad är min hästs starka och svaga sidor?
Alltså:
Det dåliga med min häst
Hon är ingen utpräglad tävlingsmaskin. Ingen ren elektricitet och explosion. Lat, trög, inget större engagemang den mesta av tiden. Ganska bitchig i stallet (kaxig som få). Tung och låg i formen, nedförsbacke-känsla. har lätt att knäppa av.

Det bästa med min häst
Har ett fantastiskt psyke. Har ett hjärta av guld. Sen finns det såna dagar då hon bara bjuder på sig själv, blir superpigg, springig och ger allt. Hon bara vill. Såna dagar då man bara ler. Såna stunder man lever länge på. Sen gör hon alltid sitt bästa. Hon gör det hon ska - noggrann. Hon får dampryck ibland, då hon hoppar med vilja och energi, då hon inte vill gå i form etc.

Hon har mycket svagheter, men mycket bra också. Det är ju det som gör henne till den hon är.


Bilder från i veckan. Ingen bra fotograf tillgänglig - så blev halvdana bilder ;)

Red på den nyslagna åkern igår. Hon har gått in i sitt sommartugg nu. Trååååkigt! Men får jobba med det jag har - brukar jag inte alltid göra det??
Blev mycket öppnor i alla gångarter, galoppfattningar och ridning för yttersidan. Hon somnade till ett tag, var tvungen att väcka upp henne i slutet, då tände hon till. Blev ett rejält avslut med en dundrande galopp :) JÄVLAR va hon sprang. Lätt fyrsprång alltså.
Sen var det lite svårt att få tillbaka henne till verkligheten.
Vilken jävla trav hon fick sen! Ja hon sänkte allt som hade med ryggen att göra men jääävlar va hon svävade fram :P Wiie. Såna där stunder som jag nämde i början :)
Planerade iaf mer tävlingar igår. Är supertaggad nu! Skitsamma om hon är en medelmåtta, vi får ha lite kul!
Blir en resa ner till RIKS och ridklassen i augusti. Ingen utställning, vill inte visa henne med tanke på hennes rygg. Tänker inte utsätta oss för det ens.
Sen dagen efter blir det LA:1!!! Känner inte för o starta LCn.
Sen blir det ev startfälttävlan nu i mitten av juli. :) Tror det bara blir terrängen, för det är tävling dagen före, måste hålla henne glad också.
Sen tydligen PG på Olse på onsdag - jag åker! LB:1 inför den 17:e.
Sen har det hänt grejjer minsann!
Jag är så jävla bra! :thumbup: Men man ska inte nöja sig med det inte - alltid sikta högre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare