I'm not crazy cuz I take the right pill, every day


Hemma och klar med allt i stallet vid 11.30. Gött. Ovanligt, men upp i ottan. Var uppe och iväg i sadeln vid 08.48 för o vara exakt. Tro fan att jag hamnade i massa regnskurar idag också. Men hon kändes faktiskt ganska fin för o inte ha ridits igenom på hela veckan. Har varit mycket raka spår i skogen och vid åkrarna. Fram för skänkeln till handen?

Ja det är inte sommar förrän man ridit i ösregn. Fick erfara detta igår. Red ut i godan ro under uppehåll. Men molnen tornade upp sig snabbt, var en bra bit hemifrån. Satte av i galopp, Eric Saade pumpades i öronen från MP3n och så kommer världens regn.


 Wiiiieee. Kul? Mika var iaf på - hem skulle vi! Men vi fick göra ett stopp i en skogsdunge, vilket hon tyckte vara retsamt tråkigt. Blev säkert 10-15 minuters väntan. Suck. Sen hann vi inte så långt förrän nästa skur kom - suck! In i nästa skogsbryn och vänta. Sen jävlar var det fullt ös grusvägen hem! Go musik i öronen och en häst som bara vill :thumbup:
Sen hoppade jag lite också. Hade lagt upp tre bommar på 30 cm med 9 m mellan varje (Mika fick plats med 2 språng mellan dessa) sen två bommar på andra sidan med 12 m mellan (blev inte lika bra antal språng mellan)
Men hon kändes fin. Höjde sen till 50 cm på de tre räckena - bra. Höjde på andra sidan till 60 cm och fick ett bra språng med rygg och det fick avsluta dagen.

(gammal bild från -08, kass fotgraf)

Får se om det blir en runda till Gekan sen i eftermiddag. Säkert massa turister som invaderar, har kollat webbkameran :P Inköpa lite fotogrejer? Hur går det med bilderna? Jodå, som sagt - usla vid vigseln, ska bara kolla vilka jag kan Delete!
Sen är det inte många dagar kvar! AH!
Taggar för ny mobil alltså. Sen ska jag be Ola om en sak på tisdag.
Jag gillar Ola.
Ska skritta Evita i veckan också - kul.
Ännu mindre C-ponny.


IDAG är det 6 år sen jag köpte Mika.
Hon blev min.
Jisses.
Minnen som heter duga.
Älskade ponny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare