Like gravity, I'll be unstoppable

Kan lägga en hektisk vecka bakom mig. Inte att den varit dötrist eller så, men har varit sjukt mycket bara. Då går tiden fort kan jag säga :P

Orkar inte dra allt, men sen i torsdags har allt gått i ett. Wiiiee. Var igång väl länge i fredags, var slut när jag kom hem och då skulle hästen ridas. Andra jobbet för dagen. Men herregud vad energi jag hade när jag red. Kommer inte ihåg när jag hade sån energi sist vid ridningen. Hade energi så det räckte för oss båda :) Shajt. Det gick bra också! Var säkert speedad övertrötthet - brukar bli så ibland. Ordentlig genomridning inför tävlingen på söndagen.

Fotade bröllop i lördags. Var verkligen en upplevelse kan jag meddela! Jättekul! Blev verkligen sporrad! Vädret var kanon! Kameran svek inte så mycket som jag trott. Första gången man kände sig lite proffsig med sin Kaaameeera :P Och så fick jag också säga "Du kan kyssa bruden nu" - hehe. Före prästen dessutom ;)
Nej, men det var kul. Sen iväg till kyrkan och kolla vigseln. Fyfan va trött jag var. 
Det var fint. Fick mig att börja fundera på sann kärlek etc. Ja tankarna började snurra minsann. Är annars ganska mycket pessimist, men det får man inte vara i bröllopssammanhang! Aja baja. Sann kärlek finns.
Myyyysigt......
Kan bara tacka Elin och Henke för att jag fick fota dem. Håller på o beskära och kolla igenom bilderna nu, blev några hundra - ska så smått börja att redigera en del som jag tycker behöver lite extra, men jag vill alltid ha det så naturligt som möjligt. Vill också bli klar med dem så fort som möjligt, då jag vill se vad brudparet tycker och sen har jag andra bilder jag måste redigera o lägga upp. Ja man känner att man lever ibland!

Lägger ut samma bild som på FB, då jag är lite hemlighetsfull med de andra bilderna. Plus att jag vill att Elin o Henke ska se dem först.


Sen tävling i söndags. Fick 13 fina knoppar! :) Startade 09.30. Var där i god tid, fick bra framridning och så. Vädret var bra. Blåsigt och lite regn. Men tro fan att hon dör inne på banan :( Okej jag vet att vi inte är där vi kanske skulle varit om det inte blivit fel, men man blir ändå besviken :( Bara o ta nya tag?
Frågan är hur länge jag orkar o ta nya tag...


Sen...ja sen hade vi startfälttävlan igår!
Valde att bara starta terrängklassen, dels för att hon gått dressyr i söndags och sen för att hon inte har den ork för o gå tre moment på en dag.
Men guuuud va roligt!
På älskade Hermanstorp!
(Jooo fick BTW mitt FT-märke i tisdags. Hade terrängträning för Jennifer och kirrade det, på Ponny förvisso, men vafan)
Hindren var jättefina och inbjudande. Kände mig taggad inför uppgiften, inte nervös som jag brukar vara inför hoppningen. Mika var dock inte lika taggad, men hon skulle minsann hoppa. Gick banan två gånger, var bra planerad - 10 hinder.
Kom världens regnskur precis innan min start - tack! Men var bara tillfälligt. Anne P stod vid starten och Mika piggnade till när vi red mot första hindret. Tvekade såklart men fick hoppa stillastående. Jag tycker banan gick väldigt fort, för var ändå ganska långt. Hon hoppade, trots långsamt tempo, väl över hidren och gick bara i botten på 9:e hindret.
Så jag är supernöjd!
Det här vill jag fortsätta med :D
Fick fint beröm och bra kritik av Anne P. Hon tyckte jag red henne bra och hjälpte henne :) Sen blir jag lite djup i sitsen, men det är bara för att jag måste driva henne och går då ner i sadeln.
Hon tyckte att hon såg trevlig och trygg ut. Hon visste vad hon gjorde. Japp, det är min ponnybus det.
Jag säger då det, nästa häst (när det nu blir) ska vara en läromästare som vi ska ut o hoppa fälttävlan på!
Mika taggar ju tyvärr inte hinder på det sättet jag vill.
Filmen blev lite suddig, ingen idé att lägga upp. Är svårt att filma terrängen.



Så nu blir det en mellanvecka innan nästa vecka. KM och jobb för egen del.
Funderar och funderar på saker.
Börjar komma till insikt med en del saker - tror jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare