Don't let anyone break you down

Kände för att kolla av min dressyrform idag (har inte tävlat sen i april). Optimalt när det bjuds på programridning. Funderade först på LC, men kände att om jag ska rida LB program om ca en månad är det lika bra att kolla av vart vi ligger på LB-nivån.
Blev ett nytt program för min del - LB:0.
Kände att det här kan gå hur som helst. Har känts lite tung och stum den senaste tiden. Har blivit mycket övergångar, tempoväxlingar, skänkelvikningar, öppnor - för att få igång bakkärran och att hon inte lägger så mycket vikt fram. Väldigt svårt eftersom jag rider henne i låg form - riktigt kritiskt läge faktiskt.
Blev väldigt mycket tänk på vägar eftersom det är lite annorlunda jämfört med LB:1 och LA:1 etc. men hey, red inte fel en enda gång.
Kände emellanåt att hon blev tung fram, även ganska springig i galoppen och lite dubbla spår här och var. Precis det som stod i protokollet också :P
Älskar btw att rida för Christina Axén. Är så rättvis och dömer bra :) Har fått allt från 57% upp till 65% för henne, men inga sura miner för det. 
Så vad blev det då?
62,81%. Helt godkänt! Trodde faktiskt inte att jag skulle få över 60%. Eftersom hon är låg i formen o så. Men fick inet om att hon var öppen i formen heller. Det bådar gott.
Så vi skämde inte ut oss :P Då kan vi faktiskt träna vidare med siktet inställt på tävling den 17 juli!!

Film kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare