Falling with style

Dags o ta tag i livet! :P

Ridningen. Ja. Är grymt orolig över att hon är för tung och låg, lägger sig på bogarna, knäna och kotorna fram. Sen är jag rädd för att "ta upp" henne om hon skulle knäppa av och inte jobba som hon ska. Jobbigt läge? JA!
Har varit lite halvtråkig nu ett tag, jobbade henne därför mycket ute igår (alltså utanför vår snygga hage:P). 
Problem 1 - TAR INTE STÖD I HÖGER TYGEL
Gjorde grymt mycket öppnor, lyssnar inte optimalt på vänster skänkel när jag ska hålla henne i öppnan. Blev såklart övergångar, tempoväxlingar, lite sluta-tänk och sidvärts. Gjorde även lite öppna-tänk i galopp - men auuuch så jobbigt det var! ;) 
Hade ganska mycket bommar framme också, för att hon skulle tycka något var kul, plus ett litet kryss. Inget supersprång, då hon trampade om innan, men bättre det och få upp ryggen.
Tänkte klättra idag.
Hoppträning imorgon, får se om vi kan kolla av dressyrformen också. Har ju inte några fm kvar o träna dressyr på denna och nästa vecka. Panik? Neeeej då.

Midsommar nästa vecka! Panik? JA!

Vart tar livet vägen?
Dem tog studenten här igår! :love: VILL OCKSÅ! Mössan åkte på en stund :blush: Fy fan vilka tider! Bästa tiden ever! (plus 2008!)
http://www.youtube.com/watch?v=51P2ku2qlVc&feature=related

Ser inte ut som det blir något flyt i livet.
Än...
Jävla eviga väntan.
Får ta tag i det själv.
BLÄÄÄÄ.



Ska ta tag i det här fotosessionen som jag klurat på i mitt huvud.
Har inte direkt råd att köpa snyggare dressyrträns nu, men pullartränset får duga! :)

Du hjälper mig genom allt.
Du är luften jag andas.
Du är skälet till att jag finns.
Du är allt jag någonsin behövt.
Du är allt jag har och allt jag ber om.


Kommentarer
Postat av: Frida

Om hon inte tar stöd i höger så rider du med höger som ytter och ser till att själv vara supermjuk i inner (vänster), så kan hon inte ta den istället. Sedan ser du till att du har framåtbjudning! Ofta när dom inte tar tygeln riktigt är dom inte helt ärligt framme för hjälperna (din vänster som du säger själv ; ) )



för mig var studenten en av dom värsta tiderna ever, men man blir ändå ganska glad när man ser hur jäkla glada studenterna är : P

2011-06-15 @ 13:13:09
URL: http://ponnyflickan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare