The song inside of me

MAN-dilemma! Dagens i-lands problem. Eller mitt stora problem :P
Mikas man ser just nu ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Har inte rört den sen i november... men jag ville låta den växa och sen göra något snyggt med den.

1. Jag rycker den underifrån för att tunna ut, har alltid gjort. Sen klipper jag den. Men jag tror att eftersom jag rycker den underifrån ställer den sig rätt ut! Inte snyggt. Vill såklart ha den "fluffig" och ponnyaktig, men sen finns det måna olika snygga varianter.

2. Har haft den lång och klippt, men med åren har den blivit kortare och tunnare.

3. Skulle vilja ha den lite längre, men hur gör jag då för att få den så himla tunn utan att den ställer sig rätt ut?! 
4. Sen är det snyggt med kortare och lite tjockare också. Inget snack om saken.

- Men vad passar Mika i? Hon har ju tyvärr lite underhals och visa för mycket av halsen kanske inte är så smickrande?
- Ska jag skippa saxen och rycka med mankniv?
- Eller någon som har bra erfarenhet av en Solocomb? Manen ser tydligen ryckt ut.
HJÄLP! HJÄLP! HJÄLP!

Skulle vilja ha den som Smedhults Äss man. Är fluffig, kort och snygg. Men HUUUUR???


Kommentarer
Postat av: Frida

Du vill väl även ha den olika beroende på hur du vill ha knopparna..? (för) Kort och tjock man tycker jag är jättesvår att få fina knoppar på. sedan gör det inte så stor skillnad på hur man uppfattar halsen, det är formen som gör (vissa vill ha den längre, längre fram på halsen, men då 'tar man bort' nacken, så om man har den liiite längre efter nacken så ger det dressyrnacke ;) som när man rakar hästen, så rakar men en svag båge uppåt så ser det ut som den har krökt nacke. fattar du?).



Så mitt tips; gör som vanligt och tunna den genom att rycka den, ryck den liite kortare vid nacken (1-3 nackkotan typ), sedan kan du ta en trimkniv och snygga till, men tunna lite mer än du brukar och spara längden. För tjock eller för kort man gör att den ställer sig.

2011-03-15 @ 15:31:28
URL: http://ponnyflickan.wordpress.com/
Postat av: norpan

jag tror att jag är allergisk mot mat :S

2011-03-15 @ 20:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare