Trust yourself and don't give up

Jävla vecka.
Smärta dag ut och dag in.
Varje dag innan, under och efter ridning. Även när jag rör på mig i allmänhet, men mest efter ridning.
Det tar på en kan jag lova. Är smärttålig, men det finns en gräns. Jag klarar inte smärta så länge och när det inte ens är kul att rida. Då känns det. Jag kommer inte undan.
Har varit låg och grisk också, troligtvis på värken.
Mika har trots detta varit sjyst i veckan. Har bjudit mycket på sig själv, varit pigg och glad och gett mycket gratis. Skönt.
Kändes dock i tisdags, när hon var så där underbart laddad och jag verkligen fick anstränga mig för att försöka samla ihop henne i galoppen (blev väldigt fin i galoppen). Men det gör så jävla ont när jag ska till att driva med sätet och spänna ryggen (slappna av efteråt), men det känns :(
Sen har jag ridit med sadel 2 (!!) gånger denna vecka. Grym värk efter torsdagens lektion. Red igenom henne i fredags (var jättefin) men jag vill inte släppa rörelsen igenom ryggen. Ush.
Galopperade ganska mycket idag (barbacka) och får inte lika ont, för traven är ju betydligt stötigare. Galoppen är lite rundare. Det blir inte direkt bättre av att hon är supertaggad och tittig, för då skumpar det extra mycket.
Men hon bjöd verkligen på en härlig stund idag ändå. Galopperade igenom massvis med vattenpölar så det blev kaskader med vattendroppar runt oss :) Var underbart att höra galoppsprången i vattnet också. Det bästa som finns :love:
Sen på hemvägen var hon så taggad att jag var tvungen att släppa henne. Satt lite halvtaskigt på ryggen och hade bara man att hålla mig i :P Galopperade i högre tempo en bra bit.
Okej, ska jag försöka se lite ljus i eländet så tycker jag att vi börjar sätta slutorna! Vet inte om de blir helt rätt, men in i öppna, sitt på klockan någonting (ramsa jag lärt mig:P) och flytta bak ytterskänkel. Jodå, känns som en banan :D Dem blir mycket bättre utomhus, har mer driv då.
Underbara, underbara häst! Hon har den mest fantastiska förmåga att muntra upp och ge energi till själen.



MR imorgon. Egentligen hoppas jag att dem hittar något FEL, så att jag kan få ett riktigt svar! Varför jag har så jävla ont i ryggen!! Låter långsökt att det är mjukdelarna som spökar. Har jag fel träningsprogram eller? Jo tjena och jobba inom TD med detta sen. Neeej ush,.. Vad ska jag ta mig till?:O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare