It feels so right

Majmajmåne jag kan lura dig till skååååne. 

Har mer o mer blivit en häst/träningsblogg, men jaja - that's life.
Red dressyr idag. Svinkallt förresten. Ush och blä. Längtade ihjäl mig efter mössan :P
Red iaf för ytterskänkeln, fram till ytterhand och lät innerhanden ligga stilla och fånga upp stödet. Innerskänkeln korrigerar och ber om böjning. Gissa om min häst fattade detta sjukt snabbt! Jag satt bara o log! Jaja, hon var ganska öppen i formen och ingen tävlingsform precis - men hon tog stöd i bettet, lite schvung i steget och bar sig. Trampade under sig (och jag hade inte ridit någon sidvärts eller liknande!) Såg en liiiten överlinje :) Så jävla coooolt.
Om man tillåter sig själv att stanna upp för bara en liten stund och sen känner efter - ja då händer det ganska mycket!
Dock var galoppen väldigt knackig, men det blir den när hon jobbar rätt och inte orkar. Höll inte på så länge, för hon orkar som sagt inte jobba i denna formen än, så blir väl varannan dag nu. Nu kör vi järnet!!!! Eller nje.. men vi ska rida rätt nu. Lovar :blush:
Mycket piggare och sig själv igen - underbart skönt.


Don't let anyone break you down


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare