Magic

Den här veckan har hitills varit full av WOW-Aha-känsla! Helt jävla underbart!
Hon går så JÄVLA bra, fast det är dåligt. Fast det är ju inte dåligt! Okej att hon är lång, låg och säkerligen öppen i formen, men vafan - hon tar stöd i bettet och bär sig. Trampar under sig bak och det är bara att njuta fullt ut!
Jag får påminna mig själv VARJE dag om vad som ska göras. Korrigera med skänklarna. Ta det lugnt med sätet. Låt henne göra jobbet. Hon ska skjuta mig ur sadeln, jag ska i princip göra väldigt liite :blush:
På en vecka har vi kommit mil känns det som :D
Ryggen har varit relativt lugn också :thumbup: Beror säkert på att lättridning. Satt dock ner lite mer igår än nödvändigt, men jag rycks med i känslan och kändes bra när jag satt ner - dock inte efteråt...
Så en liten farhåga till mig själv - hur ska jag kunna fortsätta rida dressyr om jag får ont när jag sitter ner?
Idag bjöd hon på det bästa hitills denna vecka. Uteritt med klättring, alltså gör jag det lite svårare för mig själöv att få henne framåt, ner - istället för upp.
Först fick vi till en BRA högergalopp då hon sökte sig ner och lignt galopperade på, fast med energi/framåtbjudning utan att dra. Duktig PONNY!
Sen blev det lite klättring, då hon tände till rejält och kände att hon nog kunde bjuda på en dragkamp hemåt. Men ikke! Vänstergaloppen hem var inte lika fin, men från skänkeln tog hon stöd fram och var ga. låg.
Blev lite tempoväxlingar och övergångar sista biten och JÄVLAR vilka fina galopper! Är sjukt medveten om att jag kröp ihop ordentligt - men det bara bliiir så ibland. Blir oftast så i hoppsadel också :blush: Som sagt, jag rycks med i stämningen.
Jag lättade på ena handen, hon var KVAR i formen. MUMMA!!!!!!!!
Alltså det är så roligt att rida henne. Hon bara ger och jag bara fattar :D

Känns bra att ha en plan. Brukar alltid ha en plan, men jag har en grym plan just nu. Det känns rätt i hela kroppen. Jag VET vad jag ska göra.
Den här veckan är det ren dressyr tre dagar - för o befästa allt.
Sen klättring två dagar - för o få upp ryggen, bukmuskulatur och styrka.
Sen hoppning en dag.
Men jag kollar alltid av henne när jag rider ut och nu kan jag lugnt och sansat sitta på RAKT spår ute och få henne i form :thumbup:
Planen är sen att gå ner till två dagars ren dressyr, klättring två, hoppa en och lång uteritt en. Jag är så jävla grym :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare