111111

Häst, häst, häst och åter häst.
Me like.
Kroppen får säga vad den vill, give it a go.
Ska ju inte klaga på att tiden går fort.
I onsdags red jag Maggie och sen Mika. Maggie bara ute och klättra lite på. Samma runda med Mika i mörkret. Sparar alltid det bästa till sist! :)
Idag har jag ridit tre hästar :P Eller fick rida Danzarina efter Yvonne ridit henne, känna skritt, trav och galopp. WOW. Alltså mitt hjärta klappar väl lite xtra för Affe-Bus, men Danzarina är strået vassare. Maffig på alla sätt och vis. Gav också en trygg känsla - typ "jag tar hand om dig". :)
Sen skrittade jag ett varv på Fandango, lilla valpen ;) Raka motsatsen till Danzarina. Sen hem och ha lektion för Maria på Maggie. SEN fick jag sitta upp på min egen ponny. I min underbara hoppsadel. Som jag saknat att rida i den! Ja jag trodde väl inte att jag skulle säga det, men härligt att rida i hoppsadel igen :) Blev ännu en kvällsrunda på henne. Under fullmåne och stjärnor. Men hon blir så jääävla pigg - me like. Hoppade sjukt goa språng och massa massa bjudning. ÄLSKA!

Jo jag har funderingar på om jag skulle vara kaxig nog att starta en 80-klass. Alltså nu snackar vi riktig hopptävling. Vita byxor, nummerlapp - you name it. Bedöms som en CR, men ändå. Har dock inte tävlat hoppning sen 2008 (okej två KM starter men räknar inte riktigt dessa?) och de flesta vet min ångest inför höjder. Alltså 80 har vi ju FF placeringar i, men var längesedan nu...
Ja jag anmälde mig faktiskt, men kan ju avanmäla till 18:e. Mohahaha. Känns som att jag skulle behöva det.
Klokt att starta hoppning på en häst som varit ganska loj hela året? Ehhh....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare