I am lost, I am vain

Fick till riktigt fina språng idag :)
Vet att jag inte hoppat på evigheter (men har allt hållt igång över bommar/cavaletti i tömkörningen).
Perfa väder - blåst :P Lite kyligare i luften. Ja det är min ponnys medicin. Hon går egentligen bara bra under vinterhalvåret... Men hon gick ju bra under 2008..?
IAF
Blev lite framridning på åkern - mohahaha. Kände att hon var taggad. Sök spöken lite här och var. Me like :)
I galoppen exploderade hon totalt. Försökte få henne någorlunda lugn, men näh. Hon var rejält uppåt än framåt. Okej, jobbade inte mkt med rygg - men vafan. Hon hade ju iaf framåttänk! Blev lite bus - och ja - den ponnyn kan springa. När hon själv vill. Tjej eller vad?
Sen hade jag markservice från Maria när det gällde hoppningen. Ett räcke med två markbommar innan. Inget konstigt med det. Har redan plockat in det mesta av hindermaterialet redan.
Hon klippte hindret på 60 cm, 70 cm, 80 cm och 90 cm :D
Ja min duktiga ponniibus :love:
Sista språnget på 90 blev bra. Inget direkt rygg jag vet :( Men hon bjöd så bra framåt att jag fick henne fint mellan skänkel och hand. Kom av perfekt :thumbup:
Såna här dagar lever jag på hur länge som helst. Det är därför jag aldrig ger upp på/med henne. Hon kan. Bara typ 60-70% av tiden som hon inte riktigt vill göra det som matte vill.
Sen vet jag att hon inte kommer att räcka till (Jag har stooora ambitioner). Men just nu så.

Fick ju faktiskt omdömet i söndags - "Bedårande söt liten häst". Jag kan bara instämma. Sen att matte ser ut som ett mongo på henne är ju en heeelt annan femma...

Frågan är om jag rider lång eller kort bana nästa gång. Hrm. Lång bana går på em (kort bana på fm). Brukar alltid vilja rida på fm. Men samtidigt...Vafan. Får se.


Kommentarer
Postat av: norpan

hon är söööööt!

2011-10-05 @ 15:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare