How did I let this pass me by?

Jaha då är sommaren 2011 till ända.
Ja den gick den med.
Fast förra var bättre? Näääh. Tycker jag inte.
Eller beror på hur jag ska rangordna dem :P
Förra var bättre i hästsyfte. Denna sommaren var vi ju dock ute o tävlade lite mer, men inte bra ändå.
Gabriella kommer på torsdag! Ska kolla igenom henne helt. Plus sadeln!!
Vet inte riktigt vad jag tycker om det här bettet. Alltså hon är stum på något sätt. Vi ligger så jävla efter också :( Helvetes jävla skit alltså!
VARFÖR JAG?!
Varför blir det alltid så här?!

Tömkör för fulla muggar nu. Övergångar och tempoväxlingar. Mycket driv framåt. Tycker hon rörde sig fint i högervarvet idag (sämsta varvet "form"mässigt) rörde sig med fin takt.
Sen är hon ju mer bärig i vänster varv, men tar inte höger tygel. Fast jag känner inte det lika tydligt när jag tömkör, för handen är så stilla PLUS att det är på böjt spår! Vill inte ta in henne på böjt spår när jag rider, för hetsar upp mig. Ja tyvärr...
När jag rider henne nu är hon lite stummare än vanligt, svårreglerad i sidorna. Rider mycket fram fram fram och försöker få henne i handen. Hon arbetar bäst under sig när jag har gjort mycket övergångar, detta märks mest i skritten. Det är väl jag får börja nu... Klättrar mycket. Sitter av och går också i backarna :P Tror att det är skonsammare för ryggen utan mig i sadeln. Sen har jag mycket bommar nu när jag tömkör. Dels för att hitta sug och dels för att lyfta på fötterna. Ta för sig och ta i.

Går inte att komma ifrån.
Fortfarande den bästa tiden ever.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare