It's been a really, really messed up week

Fick faktiskt dra en lättnadens suck efter i onsdags.
Vi är inte totalt värdelösa.
På typ typ två minuter fanns hon i min högertygel :)
Så jävla underbart.
Flytta framdel på bakdel - det ska jag minsann komma ihåg. Enkelt? Magi? Neeh, bara sunt förnuft. Sen har jag haft för mycket i vänster tygel. En tanke som jag nosat på lite också.
Har verkligen tappat bort mig själv. Har en dålig ovana att göra det ibland... Undra om det någonsin går över?

Blir mycket rid-prat, för allt annat är jävligt lågt just nu.

Hon var dessutom superpigg i fredags. Då skulle Emelie rida barbacka också. Mhm. Iväg och skrittade en lång stund. Sen klättrade vi en del, sen hem igen. Ja jag vet att jag verkligen inte bör rida barbacka i något högre tempo - som trav och galopp, men skit samma.
Det blev det ändå. Pigg ponny, pigg ponny! Flyttade vänsterbogen mot höger - oavsett varv. Japp japp - stöd i höger.

Sen igår fick jag en känsla som bör hålla sig kvar. Långrunda som vanligt. En skogstur som slutade med dressyrkoll. Skritt först. Ut till vänster. Har under sommaren (ingen kommentar längre) korrigerat med ytter, oavsett varv. Men ikke nu. Kände allt det underbara stödet. Sen blev det inte sämre av att Mika bjöd på framåtanda :D Tack! Kunde då i galoppen "åka häst" och bara korrigera in vänsterbogen när det kändes lite tomt i handen. Wiiie. Sen dampade vi på hemvägen och busade :P Vilket man får
göra :)



Börjar dessutom bli dags att klippa henne. Har väntat ett bra tag nu, men orkar snart inte vänta mer. Tror pälsen åker i helgen :)


Kommentarer
Postat av: Yvonne Jonsson

Blir så glad när jag läser att ni är på banan igen :) Glöm ni inte att ha kul i mellan allt arbete !! kram till er båda

2011-09-19 @ 11:50:39
URL: http://www.dalabergsgard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare