This is the view from the other side

Är faktiskt väldigt roligt att kunna gå tillbaka X antal månader och läsa hur man tänkte då. Komma ihåg känslan etc. Synd att min gamla hemsida inte finns kvar, hade varit kul att läsa lite från förra året. Tur att lite finns dokumenterat på BDB (nej den är inte borta än, uppdateras inte längre bara:P)

Nej jag kände ingen skillnad när jag red henne i onsdags på det raka bettet. Helvete alltså.
Tömkörde henne igår. Kan vara betydligt mer stilla med handen när jag tömkör. Har blivit så proffsig att jag kör med enhandsfattning :thumbup: och driver med den andra (spö). Hihi. Igår sa jag till mig själv att bara ha fokus på övergångar och tempoväxlingar. Bakdel, rumpa och rygg med andra ord. jag är inte snäll just nu. Hon får gå på i ett högre tempo och jobba igenom HELA kroppen. Just nu känns det som att jag ska tömköra i dressyren och rida ut med mycket bjudning (ja fast sadeln inte gör nytta:( )
Blev lite bommar igår också.
Emellanåt i högervarvet kröp hon ihop och vill inte framåt. Hon vågade inte. Nej - aaajabaja! Fram fram fram! Sluta krypa ihop. I det syftet skulle jag vilja rida henne och höja upp henne, men släpper jag lite på tömmen och driver framåt fattar hon vinken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare