Frozen in time, always be mine



Bild från när jag hoppade Mika på åkern för några veckor sen. Var pigg som tusan.
Hoppas att det kan torka upp nu så kanske jag orkar släpa ut fler hinder dit, eftersom hon får bjudning som heter duga. 

Ja update för min själv om jag läser detta om ett år (varför jag nu skulle göra det?)
Osteopattanten tittade på Mika veckan innan påsk. Hittade låsning i korsleden som vandrade till höfterna, alltså svaga/trötta höfter. Hon tyckte det var mer på vä sida, vilket kanske leder till att hon inte tar tryck i höger (mitt livs stora problem just nu). Stel i bakkärran överlag, ville gärna dra till sig bakbenen - fick en övning att träna på. Sen ville hon se henne om 1 månad igen.
Tycker dock inte jag har känt någon förbättrning, hon sa att det kunde ta tid, men det är ändå en 17 år gammal ponnybus.

Dum som jag är har jag tackat ja till att rida i DIV 3 laget. Varför? Blir bara en massa press på form, men TUR är väl att de två första omgångarna går som dressyrryttartest och då ryttaren bedöms mer än hästens form. Bra/dåligt?
Tji fick jag efter att ha raggat efter ett vitt dressyrschabrak i stl ponny, när Jane ringde och sa att ajg skulle få ett med HIRKs text - suck! Det som jag hittade på Börjes var både billigt och snyggt så det behåller jag oavsett! Kul också att Malin inte fått spel på mig de gånger vi varit i ridsportsaffärer i Kungsbacka. Jag är inte bortskämd med att någon står ut med mig i ridsportsaffärer ;)

Har samlat på mig ännu ett schabrak som jag INTE vill ha.
Någon som vill köpa ett gult med matchande lindor kan höra av sig till mig.


Påskarejs förra fredagen. Felfri, men ingen direkt känsla.
Programridning i måndags. LB:1 på över 66%. Inte nöjd eftersom det kändes stelt, spänt och ingen go känsla alls. Jag vill ju få till en bra känsla numera i ridningen, skit samma i %.
Fick till en otroligt bra känsla igår. Hon kändes sådär underbart fin och följsam och hyfsat bra i handen. Hon har svårt att böja sig för min vänsterskänkel och det är ett litet helvete att få henne i båda tyglarna, men jag kämpar och kämpar. Undra om jag någonsin ger upp?
Tankarna snurrar vad vi ska ta oss till i framtiden - men tror det mesta beror på vart jag hamnar.
Har sökt 5 (!) program i Halmstad och såklart Hippologen. Hade dock velat ha en MR innan jag fattar något beslut, men vet inte hur det blir. Vill ju veta om det blivit sämre det senaste året, tror jag kan fatta lite utefter det då...

Hittade min Babs i hagen dagen efter osteopattanten.
Hon var nog sjukt trött i kroppen efter behandlingen, men dagen därpå var hon lika kaxig som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare