En blick som ber om en chans

Ut på åkrarna idag. Har inte velat rida där innan, eftersom det inte frusit tillräckligt under, men nu fick det bära eller brista, och det gick fint! Är ju som sagt inte optimalt med snö, ingen puls, men det duger? Var ganska pigg idag. Försökte flytta in vänsterbogen, lossa i vänstertygel (för hon HÄNGER verkligen i den) och fånga upp i höger. Men så fort man tar i höger viker hon sig bara, hon har inte fattat att man ska TA den, bromsa upp osv. Suck.
Försökte få henne låg i formen, var alldeles för hög och spänd  för att det skulle bli bra. Blev galopp med mycket energi framåt. Red på det raka, vilket hon blir lite stark på (men blir ga stark på det tredelade också). I slutet red vi lite serpentiner och volter, försökte få henne i höger, och att slappna av. Blev lite väl tung och dragig i handen, blev därför mycket halvhalter för att försöka aktivera bakdelen. Jag vet att dem blir mycket tröttare i snön, men hon hade ändå energi. Fick sig en rejäl rush innan vi samlade ihop oss. Hon har ju inte fått busa ordentligt på ett tag. Men när jag travade av henne la jag handen på manken, relativt långa tyglar. Ville att hon skulle böja sig för kroppen och skänkeln - vilket hon gjorde. Hade stöd i tyglarna och böjde sig för mina hjälper = handen stilla.
Skönt att få gå tillbaka till "rötterna", som vi gjorde innan. Rida runt alla åkrar, krumelura, se solen gå ner och halsduken under ögonen typ ;) Som det ska vara..


Kommentarer
Postat av: norpan

I LOVE DEAD BY APRIL!!!!!!! jag har blivit 14 år igen :P

2012-02-05 @ 13:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
besöksräknare